Casa Mariol fa vi barat presentant-lo amb un
look modern. Gràcies a això s’ha
convertit en un cas d’èxit que recupera i reposiciona el vermut en el mercat. Aquí
en teniu la seva filosofia segons Casa Mariol”:
“EL SECRET DE L'ÈXIT = L'HONESTEDAT. Nosaltres som una família treballadora
i austera. I d'això n'hem fet UNA BANDERA.
SABEM FER VINS BONS A BAIX PREU.
EL DISSENY I LA IDENTITAT del nostre PRODUCTE HA SIGUT CLAU PER AL SEU
POSICIONAMENT.
HEM REFORMULAT EL VERMUT = I SÍ, QUALSEVOL PRODUCTE ÉS susceptible de ser
REPENSAT = TOTS.
TOTS ELS PRODUCTES t'han de fer SENTIR BÉ.
PUC AGAFAR EL MÓN LADY GAGA I PORTAR –LO AL MÓN DELS VINS. L'IMPORTANT ÉS
DESCONTEXTUALITZAR.
ELS LÍMITS SÓN ULTRACREATIUS = NO VULL ANAR A BUSCAR INVERSORS.
Cal REIVINDICAR l'estructura PETITA = L''SMALL THINKING'.”
Amb una història de més de 100 anys dedicada el vi i a la terra, Casa
Mariol va néixer com a societat l’any 1945 a Batea (Terra Alta) amb el nom de
Casa. Als anys 60 es va construir una nova bodega ja més modern i es van deixar
de produir els vins a Casa. Casa Mariol, tot i que té les bodegues a la Terra
Alta prop de la Sagrada Família, a Barcelona, concretament al Carrer Rosselló
442. A més a més de ser una botiga també disposa de servei de taula, on es pot gaudir d’un bon vermut o d’un bon vi
juntament amb tapes com formatges, pernil, embotits… molt a prop del temple de la Sagrada Família. Entre els seus
productes hi trobem vermut, vi jove, vi criança, vi reserva i finalment, cava.
Pel que fa al vermut negre de Casa Mariol, el seu producte estrella, és un vermut elaborat des de fa 60 anys amb macabeu. És un vermut artesanal en clau moderna. La seva ampolla directa i amb un petit tot de sentit de l’humor deixa clar que contingut del seu interior, que val la pena tastar. I tot per 6,60 euros l’ampolla.
A part de vendre pel mercat local i pel mercat espanyol l’empresa ha crescut a través de la
internacionalització. Actualment els seus productes els podem trobar als Estats
Units d’Amèrica, a la Xina, Polònia, Andorra, Dinamarca, Suècia i al Regne
Unit.
Com ha aconseguit l’empresa aquest look modern? Doncs molt senzill, fent
una etiqueta senzilla, moderna i fins i tot m’atreviria a dir divertida. Tradicionalment,
els vins, fossin cars o barats, bons o dolents, tots tenien una etiqueta
seriosa que s’emblava que fos un vi car, com si es tractés d’un vi reserva
francès amb un alt cost. I un dia en Miquel Àngel Vaquer, tot reincorporant-se
a l’empresa familiar va plantejar-se el per què un vi no pot tenir un tret diferenciador
en el disseny de l’etiqueta. A partir d’aquí en Miquel Àngel es va posar en contacte amb la firma de
disseny gràfic Bendita Gloria, la qual la clava: reformula la imatge del vi de
Casa Mariol i li dóna una imatge molt diferent, fet que canvi el posicionament del producte.
Doncs, Casa Mariol ha aconseguit capgirar el món del vi i del vermut, ja que
des d’una empresa familiar ha sabut introduir un nou estil de comunicació tot
redissenyant l’estètica del producte. El resultat? Una historia d’èxit fent les
coses ben fetes. En resum, Casa Mariol és una barreja de qualitat, creativitat, innovació i exteriorització.
Salut i bon vi!
No comments:
Post a Comment